SAŠA BARDAK, 34, inženjer

NLP – lijek za umišljene bolesti

Hodao sam uz stepenice, malo se zadihao i odmah panika – to je srce.

Strah od bolesti trajao je mjesecima.

Što će djeca ako se meni nešto dogodi?

Kratki fitilj

Planuo bih u sekundi. Često sam bio uvjeren da je moje stajalište jedino ispravno. Kako netko može biti tako glup? Kako netko može razmišljati na taj način? 

Na primjer, ja sam liberalan, a prijatelj je konzervativan. Uvijek me provocirao s političkim pričama. A ja sam uvijek reagirao na isti način. Poludio bih i otišao kući. Kao da sam čekao da mi netko nešto kaže.

Postao bih živčan, sve mi je bilo glupo i ništa mi se nije dalo. To je ta kombinacija. Tri moja najbolja opisa.

Izljevi bijesa u vožnji

Zbog posla sam stalno u autu. Sad sam tek svjestan koliko sam „pizdio“ u prometu. Čovjek ispred mene ne bi krenuo istu sekundu kad se upalilo zeleno svjetlo i to je bilo dovoljno za promjenu raspoloženja. Mislio sam si E da bar sad staneš, da ti se zaderem kroz prozor da si idiot!!

Gubio sam energiju i živce.

Previše analize

Pažnju  sam posvećivao tuđim mišljenjima. Lako sam se dao povrijediti. Razmišljao bih satima Pa kako ovo, kako ono, kako je mogao, što ona sada misli…Konstantno sam i sve analizirao. To me umaralo. Život mi je znao biti naporan.

Perfekcionizam ili tjeskoba?

Sve što sam radio moralo je biti besprijekorno. Morao sam prvo dobro razmisliti prije nego što s bilo čim krenem.  Imao sam previsoka očekivanja od sebe.

Dobro je analizirati i biti perfekcionist kad si inženjer, no u odnosima, komunikaciji sam sa sobom i s drugima je – na odmet.

Na primjer, u sportu sam sebi sam radio pritisak da moram biti najbolji. Nisam znao gubiti.

Ako mi ne bi išlo iz prve, odmah je bilo:  Ti si nesposoban. Kako to nisi uspio?!

„Umišljeni“ bolesnik

Čuo sam priče o smrti jednog mladog čovjeka. Od te informacije, više nisam ni čuo ni  razmišljao normalno. Hodao sam uz stepenice, malo se zadihao i odmah panika – to je srce. Bojao sam se  bolesti, a rijetko kad bih otišao kod doktora.

Čuo sam da je otac mog prijatelja završio u bolnici. Morao je na operaciju. Doslovce sam cijeli dan na poslu proveo u nekoj polusvijesti razmišljajući o svojim simptomima.

Strah od bolesti trajao je mjesecima.

Točka prijeloma

Stalno mi se vrtila ista misao: „Što ako se meni nešto dogodi, a otac sam dvoje djece?“ Toliko me to opterećivalo da se nisam mogao opustiti ni u čemu. Nisam uživao u životu.

-Tata, a zašto si tužan? Pitao me moj stariji sin. Toliko sam se znao unijeti u bolesti da su i sinovi primijetili moju odsutnost.

To je bio trenuak kad sam shvatio da nešto moram promijeniti.

Normalno je da brineš kao roditelj, ali ne u toj mjeri i na taj način da to osjete tvoja djeca.

Odgađanje obveza – budem sutra

Uvijek sam sve odgađao. I poslovno i privatno. Joj, boli me glava. To je bilo dovoljno da si kažem: Budem sutra…

Uvijek sam bio kampanjac.  Testirao sam svoje granice, ljude i situacije. To mi više nije stvaralo užitak, no nisam znao što promijeniti.

Ušao sam u stanje potpune letargije. I to je bio začarani krug. Kasniš s nečim, pa si ljut na sebe jer kasniš. Imaš i problem s nadređenima ili sa ženom, ili sa sobom.

To je kao neki mazohizam. Znaš da možeš, ali ipak- budeš sutra.

Kakav je bio stav prema obvezama, takav je bio i prema životu: What’s the point?. Zašto bi se oko ičega trudio kad ionako ništa nema smisla. Zašto bi se trudio kad ću oboliti…

NLP tehnike za izljeve bijesa

Sad guštam u nereagiranju. Prepoznajem tuđe obrasce u komunikaciji i tako se  „ne pecam“ na provokacije. U mnogo manjoj mjeri doživljavam napade ljutnje, a ako uopće dođe do toga, lakše i brže si promijenim stanje.

Mnogo manje ulazim u konfliktne situacije i ne gubim vrijeme na svađe.

Najkorisnija lekcija je „Mapa nije teritorij“. Razmišljam što je drugom čovjeku u glavi. Mogu jednu situaciju vidjeti iz više kuteva. Možda „čovjek koji kasni na semaforu“ ima ozlijeđenu nogu i to uzrokuje kašnjenje reakcije od jedne sekunde?

Također meta modelom sam razvio kvalitetniji razgovor sam sa sobom. Toliko izvježbate taj meta model na treningu da počnete automatizmom drugačije reagirati. U neželjenoj situaciji, ja se jednostavno sam sa sobom razgovaram drugačije i smirim se.

Ja odlučujem kako ću reagirati i koji značaj ću dati kojoj situaciji. Napokon imam – kontrolu.

NLP recept za hipohondriju

Otkad sam završio NLP, mnogo, mnogo manje razmišljam o bolestima. Više nisam umišljeni bolesnik.

Prvi korak je da postanete svjesni tih misli, da ne sudjelujete u njima. Dobijete mogućnost promatrati ih sa strane. Drugi korak je da dobijete alate za njihovu promjenu. Koristim Meta model kojim sebe možete razuvjeriti. Razgovaram sa sobom zdravo i razumno.

Rezultat je da više nemam  „crni“ pristup životu. Nema pesimizma.

Olakšanje je ogromno.

Ne odgađanju!

Zavolio sam napustiti zonu ugode Više ne odgađam. Jednostavno stvari – napravim i to – danas. Za to koristim alat sidrenja.

Jednom sam tako napravio kad mi se nije dalo ići na trening i najradije sam htio ostati na toplom, na kauču, ispred televizije. No, rekao sam si Ne, idem! i poslije sam se osjećao mnogo bolje nego na kauču. Taj Ne, idem! sam počeo primjenjivati i u svim ostalim poljima života. Kad si to izgovorim, automatski uđem u neki borbeni stav.

Opere me totalna euforija. Mogao bi čuda.

To mogu zahvaljujući promjeni stava. Nema više Who cares i What’ s the point.…Sada se sve može!

NLP mi je dao kontrolu misli i kontrolu emocija. Moj život više nije naporan. NLP je – olakšanje.

FEEDBACK SAŠA TENODI: Njegovi treninzi su kao droga. Fascinira me kako postigne atmosferu i zajedništvo na treninzima, kao da se svi znamo sto godina. U toj prostoriji s njim, kao da možeš riješiti svaki problem. Odlično radi svoj posao. Svaku vježbu koju sam radio s njim mi je napravio savršeno, stvarno sam osjetio sve benefite NLP alata. Kad radiš s njim shvatiš: OVO stvarno funkcionira!

Autor: Martina Mršić, magistra novinarstva, voditeljica marketinga i PR-a i Master NLP-a s posebnom ljubavi za storytelling

SVE ŠTO TREBATE ZNATI PRIJE VAŠE ODLUKE NA NLP TRENING

Preporuke:

  1. Na naslovnoj stranici NLP Hrvatska, možete besplatno preuzeti 100 stranica knjige Be Your Better Self i procijenite u kojoj mjeri rezonirate s našim trenerom
  2. Pohađanje NLP treninga ponekad nije mala odluka i zato smo još 2010. godine pripremili jednodnevne i dvodnevne seminare koji po nižim cijenama pružaju i praktična znanja, ali i pregled NLP-a, načina rada trenera i sva pitanja na koja želite dobiti odgovor prije vaše konačne odluke je li NLP za vas ili nije. I zato, slobodni ste nam se obratiti sa svim Vašim pitanjima na info@nlp.hr