UMJETNOST KORIŠTENJA PRAVIH RIJEČI U MARKETINGU – I ŽIVOTU

Piše: TAJANA BELINA, Creative Marketing Manager

 

Ako pitaš 10 nasumičnih ljudi koja je danas najučinkovitija platforma za komunikaciju s klijentima, kolika je vjerojatnost da će 9 od 10 reći – društvene mreže? Koliko ćeš se iznenaditi kad saznaš da vox populi nije u pravu?

Istraživanje eMarketera uspoređuje ROI nekoliko različitih kanala. Pogledaj tko je na vrhu i s kojim postotkom.

 

Email je još uvijek najbolji kanal kojim možeš utjecati na publiku. Evo još malo podataka: 21.73% stopa otvaranja i 3.57% CTR dovoljni su argumenti da se okušaš u slanju newslettera i pri tom iskoristiš arsenal jezičnih obrazaca kojima možeš direktno utjecati na čitatelje.

KAKO ODABRATI PRAVE RIJEČI

U mom slučaju, na tekstu newslettera za klijenta radi cijeli tim, a ja na kraju „napumpam“ tekst da dobijemo što bolje rezultate. Naravno, tekst moramo slati na odobrenje klijentu, na što u jednoj prilici klijent ima pitanje. Zanima ga zašto sam iskoristila frazu „dolazi pred oči“ umjesto uobičajene (logične, njegovim riječima) „pada na pamet“.

Ja znam zašto sam stavila upravo tu frazu, ali bacam se na Googlanje da pronađem konkretne brojke koje će poduprijeti moj izbor.

O čemu se radi? O kombiniranju reprezentativnih sustava. Jednako kao što tvoj jedinstveni reprezentativni sustav čini kombinacija omjera vizualnog, auditivnog i reprezentativnog sustava, tako se mogu kombinirati predikati iz različitih rep sustava kako bi angažirali što veći broj čitatelja.

ZASTUPLJENOST REPREZENTACIJSKIH SUSTAVA

Iako naše rep sustave obilježava jedinstvena VAK kombinacija (Vizualni-Auditivni-Kinestetički), najčešće je jedan dominantan. Zastupljenost je sljedeća, ovisno o kulturi, rasi i geografiji:

  • Vizualni 45-60%
  • Kinestetički 20-40%
  • Auditivni 15-20%

(Ja sam, recimo, kinestetičko-auditivni tip. Ako te zanima koji si ti rep sustav, možeš pronaći test na webu i provjeriti).

Slijedeći ovu zastupljenost, koristim frazu „dolazi pred oči“ u kojoj riječ „dolazi“ pokriva kinestetike a „oči“ vizualce, dok bi fraza „pada na pamet“ pokrila kinestetike i ADovce (auditivno digitalni rep sustav, najmanje zastupljen).

NE ZABORAVLJAMO NI MILTONA

Kolegice u tekst za newsletter stavljaju naslov:

Pitaš se zašto zamijeniti svoj stari uređaj novijim

Vraćam im ispravljeni naslov:

Trebaš bolji razlog da zamijeniš svoj stari uređaj novijim?

Koristim pretpostavku usporednog brisanja iz Milton modela. O čemu se radi? Dok se osoba svjesno uhvati za pojam „zamijeniti stari uređaj novijim“, u podsvijest se ušulja pretpostavka da ako treba bolji razlog, to znači da neki razlog da ga zamijeni već postoji. I ta nova pretpostavka se ugrađuje u operativni sustav čitatelja. Sljedeći put kad se nađe u situaciji da razmišlja o kupnji novog uređaja, pretpostavka da razlog za to već ima je u njemu.

KAD ISPROBAŠ, ZNAT ĆEŠ

Koliko će ti biti iznenađenje kad dobiješ drugi, treći dokaz da korištenje jezičnih pretpostavki i reprezentacijskih sustava djeluje u vlastitoj praksi? Slobodno tad podijeli svoje oduševljenje s nama.

Autor: Tajana Belina, NLP Master Practitioner

Marketing Comunications | Creative Marketing Manager | Deliver engaging experiences creating innovative mobile campaigns

SVE ŠTO TREBATE ZNATI PRIJE VAŠE ODLUKE NA NLP TRENING

 

O nama

NLP edukacija, pod vodstvom Saše Tenodija, vodećeg NLP trenera u Hrvatskoj, osmišljena je kako bi ti pomogla unaprijediti komunikacijske vještine. Nauči kako graditi samopouzdanje, produbljivati odnose i učinkovito utjecati na ljude u svojoj okolini.

Usluge

Prijavi se na edukaciju

© 2025 NLP HRVATSKA, sva prava pridržana. Website design by MihicDigital